ul. Główna 5
47 - 450 Krzyżanowice
pokój nr 16
tel. (32) 419 40 50 w.127
e-mail: sekretarz@krzyzanowice.pl
- Sekretarz Gminy pod nieobecność Wójta i Zastępcy Wójta lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków Wójta i Zastępcy Wójta sprawuje funkcje:
- organu wykonawczego gminy,
- kierownika Urzędu Gminy.
- osoby kierującej bieżącymi sprawami gminy i reprezentującej ją na zewnątrz,
- organu administracji publicznej,
- organu podatkowego.
- Do zadań Sekretarza Gminy należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, a w szczególności:
- pełnienie funkcji kierownika Referatu Organizacyjnego,
- wykonanie w imieniu Wójta funkcji kierownika administracyjnego Urzędu Gminy,
- opracowywanie projektów zmian Regulaminu Organizacyjnego Urzędu,
- opracowywanie projektów podziału referatów na stanowiska pracy,
- opracowywanie zakresów czynności dla kierowników referatów i samodzielnych stanowisk,
- nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie,
- prowadzenie spraw kadrowych, gospodarki etatami oraz funduszem płac w Urzędzie,
- rozstrzyganiem spraw kompetencyjnych między pracownikami,
- prowadzenie spraw osobowych kierowników jednostek podporządkowanych oraz pracowników Urzędu,
- prowadzenie dokumentacji z zakresu dyscypliny pracy w Urzędzie,
- dbałość o podnoszenie kwalifikacji pracowników,
- dbałość o wygląd budynku Urzędu i jego otoczenie,
- prowadzenie kontroli wewnętrznej w Urzędzie,
- przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,
- nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał rady, Zarządzeń i decyzji Wójta,
- nadzór nad kompletowaniem dokumentacji prac Rady Gminy,
- wykonywanie funkcji zwierzchnika wobec pracowników bezpośrednio mu podległym,
- koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych,
- koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami, referendum i spisami,
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz książki kontroli,
- sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością:
- Ośrodka Pomocy Społecznej,
- Gminnej Biblioteki Publicznej,
- koordynacja i organizacja spraw związanych z działalnością SP ZLA,
- nadzór w zakresie przygotowania i przeprowadzenia otwartych konkursów ofert na realizacje zadań o charakterze pożytku publicznego, wykorzystania środków przez podmioty,
- nadzór nad administrowaniem stroną Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu oraz stronami internetowymi,
- wykonywanie innych zadań na polecenie Wójta lub z jego upoważnienia.